۱۲ اسفند ۱۳۸۹، ۱۲:۵۶

هدف کارگاه "جهان در شب" بررسی هنرمندانه و فلسفی آسمان است

زنجان - خبرگزاری مهر: مشاور ارشد پروژه بین المللی «جهان در شب» با اشاره به اهمیت اطلاع از نحوه پیدایش ستاره ها، خورشید و سایر اجرام آسمانی و همچنین آینده ای که در انتظار آنهاست، گفت: هدف این کارگاه، بررسی هنرمندانه و فلسفی آسمان شب است.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، دیوید مالین شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح دومین همایش بین المللی TWAN درخاورمیانه افزود: این همایش را برغم داشتن جنبه های آموزشی، برنامه ای برای معرفی زیبایی های آسمان در جهان دانست و گفت: TWAN هنر و علم را در خدمت زیبایی آسمان گرفته است. 
  
وی ادامه داد: باید ارزش و جایگاه آسمان را دانست ومتوجه بود که بدون ستاره ها و خورشید هرگز انسانی وجود نداشت که بتواند در مورد زیبایی آن نیز صحبت کند.

 مشاور ارشد پروژه بین المللی  TWAN گفت: هدف از برگزاری کارگاه عکاسی نجومی، آموزش و یادگیری روش های مختلف عکاسی از آسمان شب است.

مالین که از کشور استرالیا در این کارگاه حضور یافته است، افزود: علاوه بر این، در این نشست، اثراتی که طبیعت و آسمان شب بر روی انسان ها می گذارد، بررسی می شود. 

وی افزود: آسمان شب همچون دریاها و کوه ها، بخشی از طبیعت اطراف ماست که باید مورد توجه قرار گیرد. 

همچنین دبیر دومین کارگاه بزرگ عکاسی نجومی کشور  با اشاره  به برگزاری موفقیت آمیز این کارگاه در سال گذشته اگفت: افزایش تعداد عکاسان نجومی در سال گذشته و انتشار آنها از طریق مجلات و سایت های عکاسی، نشان از تأثیر گذاری این کارگاه ها دارد. 

اسداله قمری نژاد با اشاره به ثبت نام 180 نفر برای شرکت در دومین کارگاه عکاسی نجومی کشور افزود: با توجه به ظرفیت ها و امکانات موجود، 80 نفر برای حضور در این کارگاه پذیرفته شده اند. 

وی با اشاره به سوابق درخشان کشور در بحث نجوم ادامه داد: متأسفانه در طول 200 سال گذشته، نجوم در کشور ما دچار نوعی عقب گرد شده است.ولی باید برای به دست آوردن جایگاه واقعی خود در این عرصه تلاش کنیم.

این کارگاه تا روز جمعه 13 اسفندماه ادامه خواهد داشت و سخنرانی مایک سیمونز، مدیر انجمن منجمان بدون مرز و گرنارت مایزر، یکی از اعضای پروژه توآن در آلمان به صورت ویدئو کنفرانس از جمله بخش های مختلف آن است.

کد خبر 1265869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha